Ogromne zainteresowanie konkursem wrocławskiego SARP i firmy AMS

Informacja Prasowa

03-07-2013  Autor: Agnieszka Bakiensztos   Źródło: AMS . SARP   Kategoria: Konkursy, nagrody

Do organizatorów konkursu napłynęły wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie na opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej zagospodarowania placu Piłsudskiego we Wrocławiu. Przedstawiciele sądu konkursowego: Beata Urbanowicz (koordynator projektu wystroju plastycznego miasta Wrocławia) i Maciej Hawrylak (prezes SARP o/Wrocław) w obecności sekretarza konkursu Sylwii Sikory dokonali weryfikacji zgłoszeń i dopuścili do udziału wszystkie 144 zgłoszone podmioty.

Przedmiotem konkursu jest opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej placu Piłsudskiego, w tym określenie możliwych aktywności na płycie placu oraz rozwiązania dla ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego. Projekt, który zostanie wyłoniony w konkursie, ma uwzględniać ideę smart city – inteligentnej przestrzeni przyjaznej mieszkańcom i turystom. W ramach przygotowań do konkursu odbyły się konsultacje społeczne, które miały odpowiedzieć na pytanie, jaki charakter placu najchętniej widzieliby mieszkańcy, eksperci i miłośnicy Wrocławia. Wnioski i postulaty zgłoszone w trakcie konsultacji zostaną dołączone do regulaminu konkursu. Pula nagród w konkursie wynosi 25 tys. zł. Pierwsza nagroda to 10 tys. zł., druga – 6 tys. zł, trzecia – 4 tys. zł. Sąd Konkursowy przyzna także dwa wyróżnienia po 2,5 tys. zł każde.

Konkurs organizowany jest w ramach programu Bramy Kraju prowadzonego przez AMS oraz projektu p.n. AKUPUNKTURA MIASTA, który został objęty Honorowym Patronatem Prezydenta Wrocławia. Jego rozstrzygnięcie zaplanowane jest na 22 października 2013 roku podczas Dolnośląskiego Festiwalu Architektury DoFA'13 organizowanego przez wrocławski oddział SARP.

Informacje o konkursie znajdują się na stronach internetowych: www.AkupunkturaMiasta.org oraz www.wroclaw.sarp.org.pl. W załączeniu przesyłamy listę 144 uczestników dopuszczonych do konkursu.

Bramy Kraju to program marketingu miejskiego poświęcony tworzeniu marki i wizerunku miejsc, w szczególności poprzez kształtowanie przestrzeni publicznej. Corocznie, w ramach kolejnych edycji programu, organizowane są konferencje dla samorządów, konkursy na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz wydawane są publikacje z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Dotychczas poruszane były tematy związane z istotnymi elementami przestrzeni publicznej: witaczami (2005), systemami informacji miejskiej (2006), meblami miejskimi (2007), reklamą w mieście (2008), dostępnością miejsc publicznych szczególnie dla osób z niepełnosprawnością (2009), partnerstwem publiczno-prywatnym (2010), wykorzystaniem dużej imprezy sportowej do rozwoju miasta (2011) oraz smart city, czyli o sposobach na inteligentne miasto (2012).

Dolnośląski Festiwal Architektury (DoFA), zainicjowany w 2011 r., jest corocznym wydarzeniem obejmującym liczne działania interdyscyplinarne (konkursy, wystawy, warsztaty, wykłady, debaty, projekcje, koncerty itp.) i skierowanym do odbiorców nie tylko związanych zawodowo z architekturą. Założeniami programowymi DoFA są m.in.: propagowanie wysokiej jakości przestrzeni publicznej, diagnoza i dokumentacja dorobku architektonicznego Dolnego Śląska oraz promocja twórczości architektonicznej jako dziedziny kultury. DoFA honoruje ważne osiągnięcia w architekturze, urbanistyce i kierunkach pokrewnych oraz ukazuje szerokie spektrum zagadnień związanych z kreowaniem ładu przestrzennego. Ma też na celu skierowanie uwagi lokalnych społeczności na wspólne otoczenie i zachęcenie do jego aktywnego współtworzenia.

AMS jest wiodącą firmą reklamy zewnętrznej w Polsce. Od września 2002 roku jest częścią Grupy Agora. Klientom oferuje skuteczne kampanie reklamowe tworzone w oparciu o nowoczesne narzędzia, z wykorzystaniem najszerszego na rynku portfolio nośników. Jako jedyna firma dysponuje nośnikami z każdego segmentu rynku – standard, premium oraz spectacular. Klienci AMS mają do dyspozycji m.in. nośniki reklamowe typu: backlight 18 m2, backlight 32 m2, billboard 12 m2, billboard 18 m2, citylight, citylight pillar, cityscroll, frontlight 50 m2, frontlight 100 m2, outdoor mobilny (autobusy), reklamę na stacjach benzynowych oraz CityINFOtv – kanał informacji pasażerskiej w Warszawie i Trójmieście. Łącznie firma dysponuje ponad 46 tys. powierzchni ekspozycyjnych.
AMS jest liderem w segmencie mebli miejskich. Wyposażył w nie ponad 30 polskich miast, instalując 3 700 wiat przystankowych i realizując kontrakty z wszystkimi dużymi miastami w Polsce. Spółka zrealizowała także pionierskie na polskim rynku inwestycje w zrewitalizowanych obszarach Warszawy i Wrocławia. Kioski i słupy na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie zostały uznane przez „Media&Marketing Polska” za najlepszy projekt pilotażowy 2008 roku.
Za swoje wieloletnie zaangażowanie w rozwój branży, innowacje i ogromne zaangażowanie społeczne AMS otrzymał wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, wśród których są m.in. IMPACTOR, Mecenas Kultury, Business Superbrand, Perła Polskiej Gospodarki (2011 i 2012). W latach 2010, 2011 i 2012, w corocznym rankingu branżowego tytułu „Media&Marketing Polska”, zespół sprzedaży AMS został wybrany przez klientów najlepszym biurem reklamy outdoorowej.
W konkursie Media Trendy 2012 AMS Metrics został nagrodzony w kategorii innowacyjna zmiana, natomiast AMS dla Integracji w kategorii marketing społeczny/CSR. W 2013 roku AMS został zwycięzcą rankingu mediów konkursu Media Trendy.

SARP o/Wrocław to organizacja pozarządowa o ponad 60-letniej tradycji, zrzeszająca blisko 300 (a w całej Polsce niemal 5 000) architektów, projektantów oraz przedstawicieli dziedzin związanych z architekturą. W jej działalności statutowej mieści się m.in. promocja architektury i edukacja architektoniczna, ochrona twórczości i zawodu architekta, promowanie jakości architektury i ładu przestrzennego środowiska zbudowanego oraz naturalnego, pojmowanych jako interes publiczny. Za niezwykle ważny obszar aktywności Stowarzyszenia uznać należy działania zmierzające do doskonalenia polskiego prawodawstwa, poprzez udział w tworzeniu aktów prawnych i normatywnych w zakresie m.in. ustaw i rozporządzeń Prawa Budowlanego, o Zagospodarowaniu Przestrzennym, o Zamówieniach Publicznych, Prawa Autorskiego, o Ochronie dóbr kultury. Czerpiąc z wielopokoleniowych doświadczeń, wrocławski Oddział SARP tworzy wysoką jakość postrzegania twórczości architektonicznej i stara się uruchomić nowe, kreatywne myślenie o niej. Organizuje liczne wykłady, wystawy, seminaria, debaty publiczne, konkursy realizacyjne oraz ideowe, warsztaty i in., stawiając sobie za cel włączenie jak największej liczby osób w dyskurs o architekturze naszego regionu i o jej dzisiejszej kondycji. Dzięki swoim działaniom bierze aktywny udział w architektonicznym rozwoju Dolnego Śląska, a także (m.in. w ramach prac eksperckich) wspiera merytorycznie i organizacyjnie władze miejskie, regionalne oraz oddolne inicjatywy mieszkańców. SARP Wrocław jest pomysłodawcą i organizatorem Dolnośląskiego Festiwalu Architektury DoFA, pierwszego tak dużego przedsięwzięcia o zasięgu regionalnym, poświęconego problemom szeroko pojętej architektury i kultury.

 
 
Copyright by W-A.pl 2007, e-mail: admin@w-a.pl      W-A.pl      www.wydział-architektury.com