Startuje piąta edycja konkursu Jump The Gap!

Informacja Prasowa

08-10-2012  Autor: Maria Sak   Źródło: www.jumpthegap.net   Kategoria: Konkursy, nagrody

Jesteś młodym, zdolnym projektantem, który nie boi się nowych wyzwań? Chcesz, aby Twoje projekty zdobyły uznanie międzynarodowego jury? Umiesz pracować z pasją i poświęceniem? Jeżeli tak, to wykorzystaj swoją szansę i weź udział w konkursie Jump The Gap organizowanym przez firmę ROCA.

Jump The Gap to konkurs skierowany do studentów architektury, wzornictwa przemysłowego oraz młodych projektantów i architektów, którzy nie ukończyli 35. roku życia. Celem pomysłodawców i twórców konkursu jest przenoszenie innowacyjnych koncepcji oraz produktów do przestrzeni łazienkowej. Dzięki Jump The Gap ROCA chce wspierać młodych designerów, którzy traktują innowację jako przewidywanie przyszłych pragnień i potrzeb użytkowników. Dlatego tematem konkursu jest zaprojektowanie innowacyjnych produktów, rozwiązań dla przestrzeni i funkcji łazienkowych.

Konkurs ma pomóc młodym projektantom zaistnieć w świecie designu, a także dać im możliwość zaprezentowania swoich prac profesjonalnemu jury. Udział w Jump The Gap jest także okazją do nawiązania cennych kontaktów oraz zdobycia doświadczenia zawodowego.

Piątą edycję konkursu otworzył panel dyskusyjny w ROCA Barcelona Gallery. Głównymi gośćmi spotkania byli członkowie jury Jump The Gap – Benjamin Kempton, dziennikarz magazynu „Wallpaper*” oraz Josep Congost, ROCA Design Manager. Tematem przewodnim dyskusji stały się trendy w projektowaniu, design w łazience oraz najnowsza edycja konkursu Jump The Gap jako platforma prezentacji dla nowych, młodych talentów.

W swoich wypowiedziach goście podkreślali, że esencją dobrego designu jest uwzględnianie – oprócz estetyki produktów – różnych wartości, takich jak oszczędność, komfort, higiena, czystość, ochrona zasobów naturalnych. „W projektowaniu musimy myśleć o użytkowniku, ponieważ 70% obecnie wytwarzanych produktów okaże się bezużyteczne w ciągu następnych 10 lat”. stwierdził w trakcie dyskusji Josep Congost.

www.youtube.com/watch?v=mvYf9KXMOrk

Rejestracja do piątej edycji konkursu rozpoczęła się już 13 września 2012 r. i potrwa do 31 stycznia 2013 r. Swój udział należy zgłosić, wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej www.jumpthegap.net. Można się rejestrować indywidualnie bądź w dwuosobowych zespołach, ale każdy uczestnik może być autorem lub współautorem tylko jednego projektu. W przypadku grup każdy z jej członków musi się zarejestrować na stronie. Udział w konkursie jest bezpłatny. Kolejny etap wydarzenia – nadsyłanie projektów – potrwa do 18 kwietnia 2013 r. Następnie, na początku maja 2013 r., ze wszystkich nadesłanych projektów zostanie wyłonionych 30 najlepszych, które będą zaprezentowane jury. Obrady jury odbędą się w pierwszych dniach czerwca. Rozstrzygnięcie i finałowa gala nastąpią jesienią. O szczegółach poinformujemy w późniejszym terminie.

W skład jury każdej edycji konkursu Jump The Gap wchodzą wybitni przedstawiciele świata designu. Tak stało się również tym razem. Przewodniczącą komisji konkursowej została Kazuyo Sejima (Japonia), laureatka nagrody Pritzkera, a pozostałymi oceniającymi architekt Andrés Jaque (Hiszpania), Benjamin Kempton redaktor magazynu „Wallpaper*” (Wielka Brytania), architekt Harri Koskinen (Finlandia) oraz dyrektor ROCA Design Josep Congost (Hiszpania).

Poprzednią edycję konkursu wygrał Polak Michał Warykiewicz, który zaprojektował In & Out Shower – innowacyjny obrotowy prysznic w łazience połączony z prysznicem w ogrodzie. W finałowej jedenastce znalazło się jeszcze troje młodych designerów z Polski – Sylwester Szymański i Katarzyna Hryniewiecka, którzy stworzyli projekt MIST, oraz Agata Trybus – autorka projektu Waterside. Ich prace zostały wybrane z aż 365 projektów nadesłanych z 49 krajów.

Wygrana w konkursie Jump The Gap pozwoliła polskiemu laureatowi na międzynarodową promocję. Publikacje prezentujące jego projekt ukazały się w mediach branżowych na całym świecie, między innymi w prestiżowym magazynie „Wallpaper*”. Udział w Jump The Gap zaowocował także nawiązaniem współpracy między młodym projektantem a przedstawicielami polskiego oddziału firmy ROCA, którzy po zakończeniu konkursu starają się wspierać jego twórczy rozwój.

Zwycięzca konkursu Jump The Gap otrzyma nagrodę w wysokości 5000 euro, a wybrany projekt zostanie zaprezentowany w jednej z galerii ROCA.

Więcej informacji na temat konkursu Jump The Gap oraz regulaminu można znaleźć na stronie www.jumpthegap.net

Informacje o firmie ROCA

ROCA oferuje produkty wyposażenia łazienki, kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajdują się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, baterie, stelaże podtynkowe i przyciski, wanny, meble łazienkowe oraz dodatki, i płytki ceramiczne. Firma zatrudnia 21 100 pracowników, posiada 76 zakładów produkcyjnych i jest obecna w ponad 135 krajach na całym świecie. ROCA jest światowym liderem w swojej branży. Grupa z hiszpańskim kapitałem dominuje nie tylko na rynkach Europy, lecz także Ameryki Łacińskiej, w Indiach i Rosji. Z sukcesem działa też w Chinach, na Bliskim Wschodzie oraz wielu krajach Azji i Afryce.

www.roca.com

Więcej informacji na stronie www.roca.pl

 
 
Copyright by W-A.pl 2007, e-mail: admin@w-a.pl      W-A.pl      www.wydział-architektury.com