Piotr Stokłosa - rocznik 1977, pochodzi z Krakowa, obecnie
mieszka w Paryżu. Absolwent Filologii Hiszpańskiej na
Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Norwich School of Art
and Design w Wielkiej Brytanii, wydział MA Digital Practices.
Zajmuje się fotografią mody i architektury oraz grafiką
komputerową. Podczas wystawy w Krakowskiej Galerii SARP,
zaprezentuje dwa cykle prac.
Pierwszy to projekt dyplomowy z roku 2006 na NSAD w
którym, współczesna fotografia mody z postindustrialnym
architektonicznym tłem, konfrontowana jest z klasycznym
tematem kobiecego aktu i odniesieniami do XIX-wiecznych,
Wiktoriańskich, Neoklasycznych i Secesyjnych dzieł malarskich.
Piotr Stokłosa, eksploruje możliwości cyfrowej fotografii
o szerokim zakresie tonalnym (z ang. High Dynamic Range)
i interpretuje modelowe
motywy. Poprzez, hiperrealistyczną grę świateł i cieni,
fotografie nabierają niezwykle graficznego charakteru.
Wyjątkowe nagromadzenie szczegółów, prowadzi do niespodziewanego
przesycenia wzroku oglądanymi elementami. Paradoks wywołuje
nieprzystosowanie ludzkiego oka do równoczesnego postrzegania
tak szerokiej rozpiętości tonalnej w jednej scenie.
W naturalnych warunkach, zmysł niepostrzeżenie adaptuje
się do zastanych warunków i w ten sposób zwodzi odczucia
mózgu. W pracach artysty, efekt ten wywołuje dodatkowy
nastrój ulotności, niepokoju i tajemniczości. Wielkoformatowe
wydruki na płótnie malarskim zacierają granice pomiędzy
najnowszą technologią cyfrowa a tradycyjnymi technikami
dawnych mistrzów.
Drugi z cykli prezentowanych na wystawie to zdjęcia
z posiadłości Blickling Hall we wschodniej Anglii. Przedstawia
efemeryczne sceny z
wnętrz, sfotografowane w momentach zastanawiających
i niedostępnych dla przeciętnych zwiedzających.