Strona główna Portalu >>> newsy >>> KONKURS

Konkurs na projekt terminala
Lotnisko Balice

Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków - Balice Sp. z o. o . ogłasza "Konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej rozbudowy istniejącego terminala pasażerskiego wraz z hotelem".

 
autor: [KK]
|
26-03-2007
|
Źródło: lotnisko-balice.pl

OGŁOSZENIE O KONKURSIE


Niniejszy konkurs jest objęty przepisami: dyrektywy 2004/18/WE
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA /PODMIOT ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków - Balice Sp. z o. o., ul. kpt. M. Medweckiego 1, Do wiadomości Marek Paszek, PL-32-083 Balice. Tel. +48 12 639 33 64. E-mail konkurs@lotnisko-balice.pl. Faks +48 12 411 79 77.
Adresy internetowe:
www.lotnisko-balice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
Więcej dokumentów można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
Projekty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI:
Inne: spółka prawa handlowego.
Inne: działalność dotycząca portów lotniczych.
I.3) GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI PODMIOTU ZAMAWIAJĄCEGO:

SEKCJA II: PRZEDMIOT KONKURSU/ OPIS PROJEKTU
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana konkursowi/ projektowi przez instytucję zamawiającą /podmiot zamawiający:
Opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej rozbudowy istniejącego terminala pasażerskiego wraz z hotelem.
II.1.2) Krótki opis:
1. Przedmiotem Konkursu jest opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej:
a/ rozbudowy terminala pasażerskiego przylotowego (pełny program dla przylotów) i odlotowego (program ograniczony do rozbudowy strefy odlotów po kontroli bezpieczeństwa), zlokalizowanego pomiędzy terminalem pasażerskim istniejącym a terminalem cargo, powiązanego funkcjonalnie z terminalem istniejącym,
b/ hotelu zlokalizowanego od strony południowej wraz z parkingiem wielopoziomowym podziemnym.
Głównym zadaniem, jest zaprojektowanie rozbudowy terminala pasażerskiego, (funkcja podstawowa) powiązanego z hotelem i parkingiem (funkcje towarzyszące), z uwzględnieniem powiązania z planowaną stacją kolei (szynobusu).
2. Oczekiwanym rozwiązaniem jest maksymalna integracja obiektów projektowanych z istniejącymi, tak aby stanowiły ściśle powiązany funkcjonalnie i przestrzennie zespół.
3. Rozwiązania techniczne i wyposażenie instalacyjne powinno umożliwiać funkcjonowanie poszczególnych obiektów jako niezależnych, zarządzanych przez wyodrębnione podmioty gospodarcze: docelowo połączony zintegrowany terminal pasażerski przylotowo-odlotowy (istniejący wraz z projektowanym), parkingi, hotel, stacja szynobusu.
4. Projekt powinien uwzględniać realizację obiektów etapowo, maksymalnie redukując uciążliwości związane z ich budową i włączaniem do eksploatacji, bez zakłócania pracy portu przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez okres całego roku.
5. Od Uczestników Konkursu oczekuje się przedstawienia rozwiązań w zakresie technologii obsługi pasażerów (zgodnych z obowiązującymi przepisami), umożliwiającymi osiągnięcie maksymalnych wskaźników przepustowości szczytowej godzinowej, przy zachowaniu standardu obsługi pasażerów w klasie B zgodnie ze standardami IATA. Obliczenia przepustowości dla zaprojektowanego układu należy zawrzeć w części opisowej dołączonej do pracy. Wszystkie elementy funkcjonalne powinny być dostosowane do wyliczonej przepustowości.
6. Rozbudowę terminalu należy projektować przy założeniu, że istniejący budynek terminalu pasażerskiego zostanie przekształcony docelowo w terminal odlotowy o przepustowości szczytowej godzinowej ok. 2200 PAX w odlotach (przy 60-ciu stanowiskach check-in).
7. Od Uczestników Konkursu oczekuje się rozwiązań opartych na wiedzy w zakresie metodologii projektowania terminali pasażerskich zawartych w Airport Development Reference Manual, 2004 International Air Transport Associacion, 9th Edition, zaleceń Aneksu 9 i 14 ICAO, Doc. 30 ECAC, Katalogu zaleceń dla właściwego stosowania dorobku prawnego Schengen oraz najlepszych praktyk ustanowionego przez Radę UE z dnia 8.2.2002.
8. Poza wskazanymi zaleceniami oczekuje się także rozwiązań będących wynikiem własnych doświadczeń Uczestników Konkursu w projektowaniu podobnych obiektów.
9. Po rozstrzygnięciu Konkursu przewiduje się zlecenie opracowania koncepcji wielobranżowej, projektu budowlanego i projektu wykonawczego. Z uwagi na złożoność problematyki programowania funkcji i projektowania rozwiązań technicznych i technologicznych współczesnych lotnisk od autorów wybranej do realizacji pracy oczekuje się podjęcia współpracy i uwzględniania uwag i zaleceń pokonkursowych oraz wprowadzanie na etapie opracowywania koncepcji wielobranżowej i projektu budowlanego zmian funkcjonalnych w przyjętych rozwiązaniach wynikających z przepisów szczegółowych, uszczegółowienia potrzeb Zamawiającego, służb operujących na lotnisku oraz operatorów poszczególnych zespołów pomieszczeń.
II.1.3) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
74223000.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) KRYTERIA KWALIFIKACJI UCZESTNIKÓW:
1. Uczestnik Konkursu posiada uprawnienia niezbędne do wykonania działalności lub czynności objętych Konkursem oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 29.1.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 29.1.2004 r., Nr 19, poz. 177 z pomniejszymi zmianami).
2. Uczestnik Konkursu posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Pracy Konkursowej.
III.2) UDZIAŁ JEST ZASTRZEŻONY DLA PRZEDSTAWICIELI DANEGO ZAWODU:
Tak.
Architekt.

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ KONKURSU:
Otwarty.
IV.2) NAZWY UCZESTNIKÓW JUŻ ZAKWALIFIKOWANYCH:
IV.3) KRYTERIA, KTÓRE BĘDĄ STOSOWANE DO OCENY PROJEKTÓW:
1. Rozwiązanie architektoniczno-przestrzenne (w tym: funkcjonalność, wartość artystyczna, oryginalność rozwiązań, nawiązanie części projektowanej do istniejącego budynku terminala pasażerskiego, zapewnienie możliwości realizacyjnych w zakresie konstrukcyjnym, ekonomika inwestycji) - 70%.
2. Rozwiązanie urbanistyczne zagospodarowania terenu wokół budynku z uwzględnieniem układu komunikacyjnego i etapowania realizacji inwestycji - 30%.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą /podmiot zamawiający:
MPL/ZZ/ZP/5/07.
IV.4.2) Warunki otrzymania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 10.4.2007 - 13:00.
Dokumenty odpłatne:
podać cenę: 150,00 PLN.
Warunki i sposób płatności: Przelew na konto Zamawiającego: Bank BPH SA Oddział w Balicach 72 1060 0076 0000 4044 5009 5371.
IV.4.3) Termin składania projektów lub wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie:
10.4.2007 - 13:00.
IV.4.4) Data wysłania zaproszeń do udziału w konkursie do zakwalifikowanych kandydatów:
11.4.2007.
IV.4.5) Języki, w których można sporządzać projekty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie:
Polski.
IV.5) NAGRODY I SĄD KONKURSOWY
IV.5.1) Zostanie przyznana nagroda (nagrody):
Tak.
Ilość i wartość przyznawanych nagród: I Nagroda - 80 000 PLN; II nagroda 50 000 PLN; III nagroda 30 000 PLN oraz zaproszenie autorów nagrodzonych Prac Konkursowych do negocjacji bez ogłoszenia.
IV.5.2) Szczegóły dotyczące płatności dla wszystkich uczestników:
IV.5.3) Zamówienia po konkursie:
Tak. Każde zamówienie na usługi następujące po konkursie zostanie udzielone zwycięzcy lub jednemu ze zwycięzców konkursu.
IV.5.4) Decyzja sądu konkursowego jest wiążąca dla instytucji zamawiającej /podmiotu zamawiającego:
Tak.
IV.5.5) Imiona i nazwiska wybranych członków sądu konkursowego:
1. Stefan Kuryłowicz.
2. Janusz Duliński.
3. Marek Dunikowski.
4. Max Bonnefil.
5. Tomasz Jachna.
6. Janusz Sepioł.
7. Krzysztof Jaroszkiewicz

SEKCJA V: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
V.1) DOTYCZY PROJEKTU I/LUB PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH:
Tak.
Odniesienie do projektów i/lub programów: Niniejszy Konkurs dotyczy Projektu TEN-T: Zadanie 1.2.7. pn.: Rozbudowa istniejącego terminala o nowy moduł.
V.2) INFORMACJE DODATKOWE:
V.3) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
V.3.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:
V.3.2) Składanie odwołań:
V.3.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:
V.4) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
9.3.2007.