OGŁOSZENIE O KONKURSIE
Niniejszy konkurs jest objęty przepisami: dyrektywy
2004/18/WE
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA /PODMIOT ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków
- Balice Sp. z o. o., ul. kpt. M. Medweckiego 1, Do
wiadomości Marek Paszek, PL-32-083 Balice. Tel. +48
12 639 33 64. E-mail konkurs@lotnisko-balice.pl.
Faks +48 12 411 79 77.
Adresy internetowe:
www.lotnisko-balice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano
wyżej dla punktu kontaktowego.
Więcej dokumentów można uzyskać pod adresem: jak podano
wyżej dla punktu kontaktowego.
Projekty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie
należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu
kontaktowego.
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT
LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI:
Inne: spółka prawa handlowego.
Inne: działalność dotycząca portów lotniczych.
I.3) GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI PODMIOTU
ZAMAWIAJĄCEGO:
SEKCJA II: PRZEDMIOT KONKURSU/ OPIS PROJEKTU
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana konkursowi/ projektowi przez instytucję
zamawiającą /podmiot zamawiający:
Opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej
rozbudowy istniejącego terminala pasażerskiego wraz
z hotelem.
II.1.2) Krótki opis:
1. Przedmiotem Konkursu jest opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej:
a/ rozbudowy terminala pasażerskiego przylotowego (pełny
program dla przylotów) i odlotowego (program ograniczony
do rozbudowy strefy odlotów po kontroli bezpieczeństwa),
zlokalizowanego pomiędzy terminalem pasażerskim istniejącym
a terminalem cargo, powiązanego funkcjonalnie z terminalem
istniejącym,
b/ hotelu zlokalizowanego od strony południowej wraz
z parkingiem wielopoziomowym podziemnym.
Głównym zadaniem, jest zaprojektowanie rozbudowy terminala
pasażerskiego, (funkcja podstawowa) powiązanego z hotelem
i parkingiem (funkcje towarzyszące), z uwzględnieniem
powiązania z planowaną stacją kolei (szynobusu).
2. Oczekiwanym rozwiązaniem jest maksymalna integracja
obiektów projektowanych z istniejącymi, tak aby stanowiły
ściśle powiązany funkcjonalnie i przestrzennie zespół.
3. Rozwiązania techniczne i wyposażenie instalacyjne
powinno umożliwiać funkcjonowanie poszczególnych obiektów
jako niezależnych, zarządzanych przez wyodrębnione podmioty
gospodarcze: docelowo połączony zintegrowany terminal
pasażerski przylotowo-odlotowy (istniejący wraz z projektowanym),
parkingi, hotel, stacja szynobusu.
4. Projekt powinien uwzględniać realizację obiektów
etapowo, maksymalnie redukując uciążliwości związane
z ich budową i włączaniem do eksploatacji, bez zakłócania
pracy portu przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
przez okres całego roku.
5. Od Uczestników Konkursu oczekuje się przedstawienia
rozwiązań w zakresie technologii obsługi pasażerów (zgodnych
z obowiązującymi przepisami), umożliwiającymi osiągnięcie
maksymalnych wskaźników przepustowości szczytowej godzinowej,
przy zachowaniu standardu obsługi pasażerów w klasie
B zgodnie ze standardami IATA. Obliczenia przepustowości
dla zaprojektowanego układu należy zawrzeć w części
opisowej dołączonej do pracy. Wszystkie elementy funkcjonalne
powinny być dostosowane do wyliczonej przepustowości.
6. Rozbudowę terminalu należy projektować przy założeniu,
że istniejący budynek terminalu pasażerskiego zostanie
przekształcony docelowo w terminal odlotowy o przepustowości
szczytowej godzinowej ok. 2200 PAX w odlotach (przy
60-ciu stanowiskach check-in).
7. Od Uczestników Konkursu oczekuje się rozwiązań opartych
na wiedzy w zakresie metodologii projektowania terminali
pasażerskich zawartych w Airport Development Reference
Manual, 2004 International Air Transport Associacion,
9th Edition, zaleceń Aneksu 9 i 14 ICAO, Doc. 30 ECAC,
Katalogu zaleceń dla właściwego stosowania dorobku prawnego
Schengen oraz najlepszych praktyk ustanowionego przez
Radę UE z dnia 8.2.2002.
8. Poza wskazanymi zaleceniami oczekuje się także rozwiązań
będących wynikiem własnych doświadczeń Uczestników Konkursu
w projektowaniu podobnych obiektów.
9. Po rozstrzygnięciu Konkursu przewiduje się zlecenie
opracowania koncepcji wielobranżowej, projektu budowlanego
i projektu wykonawczego. Z uwagi na złożoność problematyki
programowania funkcji i projektowania rozwiązań technicznych
i technologicznych współczesnych lotnisk od autorów
wybranej do realizacji pracy oczekuje się podjęcia współpracy
i uwzględniania uwag i zaleceń pokonkursowych oraz wprowadzanie
na etapie opracowywania koncepcji wielobranżowej i projektu
budowlanego zmian funkcjonalnych w przyjętych rozwiązaniach
wynikających z przepisów szczegółowych, uszczegółowienia
potrzeb Zamawiającego, służb operujących na lotnisku
oraz operatorów poszczególnych zespołów pomieszczeń.
II.1.3) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
74223000.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) KRYTERIA KWALIFIKACJI UCZESTNIKÓW:
1. Uczestnik Konkursu posiada uprawnienia niezbędne
do wykonania działalności lub czynności objętych Konkursem
oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy
z dnia 29.1.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z 29.1.2004 r., Nr 19, poz. 177 z pomniejszymi zmianami).
2. Uczestnik Konkursu posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie
oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi
do wykonania Pracy Konkursowej.
III.2) UDZIAŁ JEST ZASTRZEŻONY DLA PRZEDSTAWICIELI DANEGO
ZAWODU:
Tak.
Architekt.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ KONKURSU:
Otwarty.
IV.2) NAZWY UCZESTNIKÓW JUŻ ZAKWALIFIKOWANYCH:
IV.3) KRYTERIA, KTÓRE BĘDĄ STOSOWANE DO OCENY PROJEKTÓW:
1. Rozwiązanie architektoniczno-przestrzenne (w tym:
funkcjonalność, wartość artystyczna, oryginalność rozwiązań,
nawiązanie części projektowanej do istniejącego budynku
terminala pasażerskiego, zapewnienie możliwości realizacyjnych
w zakresie konstrukcyjnym, ekonomika inwestycji) - 70%.
2. Rozwiązanie urbanistyczne zagospodarowania terenu
wokół budynku z uwzględnieniem układu komunikacyjnego
i etapowania realizacji inwestycji - 30%.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję
zamawiającą /podmiot zamawiający:
MPL/ZZ/ZP/5/07.
IV.4.2) Warunki otrzymania dokumentów zamówienia oraz
dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów
lub dostępu do dokumentów: 10.4.2007 - 13:00.
Dokumenty odpłatne:
podać cenę: 150,00 PLN.
Warunki i sposób płatności: Przelew na konto Zamawiającego:
Bank BPH SA Oddział w Balicach 72 1060 0076 0000 4044
5009 5371.
IV.4.3) Termin składania projektów lub wniosków o dopuszczenie
do udziału w konkursie:
10.4.2007 - 13:00.
IV.4.4) Data wysłania zaproszeń do udziału w konkursie
do zakwalifikowanych kandydatów:
11.4.2007.
IV.4.5) Języki, w których można sporządzać projekty
lub wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie:
Polski.
IV.5) NAGRODY I SĄD KONKURSOWY
IV.5.1) Zostanie przyznana nagroda (nagrody):
Tak.
Ilość i wartość przyznawanych nagród: I Nagroda - 80
000 PLN; II nagroda 50 000 PLN; III nagroda 30 000 PLN
oraz zaproszenie autorów nagrodzonych Prac Konkursowych
do negocjacji bez ogłoszenia.
IV.5.2) Szczegóły dotyczące płatności dla wszystkich
uczestników:
IV.5.3) Zamówienia po konkursie:
Tak. Każde zamówienie na usługi następujące po konkursie
zostanie udzielone zwycięzcy lub jednemu ze zwycięzców
konkursu.
IV.5.4) Decyzja sądu konkursowego jest wiążąca dla instytucji
zamawiającej /podmiotu zamawiającego:
Tak.
IV.5.5) Imiona i nazwiska wybranych członków sądu konkursowego:
1. Stefan Kuryłowicz.
2. Janusz Duliński.
3. Marek Dunikowski.
4. Max Bonnefil.
5. Tomasz Jachna.
6. Janusz Sepioł.
7. Krzysztof Jaroszkiewicz
SEKCJA V: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
V.1) DOTYCZY PROJEKTU I/LUB PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE
ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH:
Tak.
Odniesienie do projektów i/lub programów: Niniejszy
Konkurs dotyczy Projektu TEN-T: Zadanie 1.2.7. pn.:
Rozbudowa istniejącego terminala o nowy moduł.
V.2) INFORMACJE DODATKOWE:
V.3) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
V.3.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:
V.3.2) Składanie odwołań:
V.3.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat
składania odwołań:
V.4) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
9.3.2007.