|
Justus Pysall
Justus Pysall w swoim wykładzie zaprezentuje
główne projekty architektoniczne berlińskiego biura architektonicznego,
Pysall.Ruge Architekten, m.in. najnowsze projekty realizowane
w Polsce, jak na przykład Muzeum Lotnictwa w Krakowie
(2005, z B.Kisielewskim), projekt przygotowany dla Biennale
Architektury w Krakowie (2004, z B.Kisielewskim i D.Daraszem),
konkursowy projekt sali koncertowej we Wrocławiu (2005),
a także projekt nowej siedziby Securvita Insurance Company
w Hamburgu oraz projekt Ambasady Zjednoczonych Emiratów
Arabskich w Berlinie.
Biuro architektoniczne Pysall.Ruge Architekten
zostało założone w 1993 przez Justusa Pysell (ur. 1961)
oraz Petera Ruge (ur. 1959), absolwentów wydziału architektury
Politechniki w Braunschweigu.
Parametry miejsca konstrukcji oraz specyficzne wyzwania
projektu determinują środki architektoniczne oraz artystyczną
ekspresję, z jakimi biuro Pysall.Ruge rozwija swoją innowacyjna
i komunikatywną architekturę. Projekt, a następnie jego
implementacja są wynikiem synergicznej współpracy między
klientem, architektami i inżynierem. Twórczy, technologiczno/ekologiczny
projekt precyzyjnie realizowany w oparciu o konkretny
budżet i wymagania terminowe jest cechą charakterystyczną
pracy Pysall.Ruge na każdym etapie rozwoju. Lata doświadczenia
z partnerami firmy w Niemczech, a także zagranicą zdecydowanie
wzbogaciły pole działalności architektów Pysall.Ruge oraz
sprawiły, iż firma ta ma w swojej biografii zawodowej
dużą ilość projektów międzynarodowych, przygotowanych
dla zagranicznych klientów.
Przykładem takiej realizacji jest rezydencja
Ambasadora Afryki Południowej w Berlinie (2001), a także
Ambasady Krajów Skandynawskich w Berlinie (1996-1999),
oraz projekt Ambasady Zjednoczonych Emiratów Arabskich
w Berlinie (2000) i budynek biurowy Dubininskaya w Moskwie
(2001). Ostatnie projekty to, m.in. Ambasada Kanady (Leipziger
Platz, Berlin) oraz biurowiec Securvita Insurance w Hamburgu.
Sabine Richter
(...)
Fotografując swe tematy, Sabine Richter zainteresowana
jest formą, która tworzy się sama, formą, która wkracza
w mozaikowy konglomerat uczuć i odczuć przestrzennych.
Zbyt nieśmiała, by wyrazić swój kompletny kształt, zbyt
delikatna, by ukazać swe tajemne zaułki, przestrzeń (i
czas...) pokrywa się siecią niewidzialnych gestów, pojawiających
się tylko nagle i niespodziewanie, jak niezauważone i
niewinne grymasy na ludzkiej twarzy, zdradzające wewnętrzne
prawdy i pragnienia. To, co architektoniczne, pojawia
się pomiędzy niestabilnością a równowagą, pełną spokoju
ciszą a wulkaniczną dynamiką, jako fragment lub ślad,
dowód solidności, poetyczny element widniejący przez uwodzicielskie
krzywizny, gdzie światło ukrywa się ze zmiennym nasileniem.
(...)
W swej serii z Krakowa, Sabine Richter
skupia się na tym, co marginalne, zapomniane, opuszczone
albo zdegenerowane. Budowy - miejsca niedokończone, czekające
na realizację - to jej ulubione scenerie, zawsze przeciwstawione
"innemu" znajdującemu się w pobliżu, albo kompozycyjnej
odwrotności. Pojawia się też historia, jako konstrukt
osobisty, ale i kolektywny, nadający strukturę pamięci
i pamiętaniu przez intrygującą oscylację pomiędzy pojawianiem
się i znikaniem, powiedzianym i niewypowiedzianym: powraca
historia niemożliwego.
(...)
Organizacja wystawy:
www.whatisarchitecture.w-a.pl
|
|