|
W spotkaniu swój udział wezmą:
- Tadeusz Laskowski (główny specjalista d/s planowania
układów komunikacyjnych Wydziału Strategii i Rozwoju)
- Andrzej Link (urbanista, autor koncepcji programu
ścieżek rowerowych w Lublinie opracowanej przez Instytut
Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej w Lublinie w 1998)
- Stanisław Lichota (architekt urbanista, orędownik
dróg rowerowych jako specjalista komisji planowania
przestrzennego drugiej kadencji Rady Miasta)
- Piotr Znamierowski (Towarzystwo dla Natury i Człowieka,
inicjator społecznego wniosku o wprowadzenie w Lublinie
tzw. "pakietu rowerowego" czyli zespołu bezinwestycyjnych
rozwiązań organizacyjnych stymulujących rozwój dróg
rowerowych)
Liczymy również na obecność przedstawiciela Wydziału
Gospodarki Komunalnej.
Powoli ale konsekwentnie centrum Lublina zamienia się
w jeden wielki zakorkowany parking. W wielu miejscach
(np. w Centrum Zana) samochody mają pierwszeństwo nawet
przed pieszymi.
To naturalny proces, który przechodziło i przechodzi wiele
miast Europy Zachodniej i USA. Aby go odwrócić zamyka
się radykalnie centra dla ruchu samochodowego, buduje
systemy dróg dla rowerów i piesze pasaże. U nas przyglądamy
się biernie jak samochody zawłaszczają każdy skrawek wolnej
przestrzeni. Nie potrafimy uczyć się błędach innych.
Są jednak miasta, gdzie sytuacja się zmienia. Gdańsk czy
Kraków stać na zdecydowane kroki i rozwój spójnego systemu
dróg rowerowych. Kluczem do sukcesu są grupy zadaniowe
czyli zespoły złożone z przedstawicieli rowerzystów, specjalistów
i osób decyzyjnych, które koordynują i organizują współpracę
wielu podmiotów, aby osiągnąć zamierzony efekt.
Szansa na powołania taki zespół istnieje również w Lublinie.
Informacje nt. Forum:www.kulturaprzestrzeni.tnn.lublin.pl.
Kontakt z organizatorem Forum: Marcin Skrzypek marcin@tnn.lublin.pl,
532-58-67, 603-714-532
|
|