Strona główna Portalu >>> newsy >>> KONKURS

Kolejny konkurs na kładkę w Krakowie

Gmina Miejska Kraków, reprezentowana przez Zarząd Dróg i Komunikacji w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, ogłasza konkurs na koncepcję architektoniczno-urbanistyczną kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę wraz z zagospodarowaniem jej przyczółków w rejonie: Bulwar Czerwieński - Bulwar Poleski w Krakowie.

 
autor: KK
|
19-07-2006
|
Źródło: sarp.krakow.pl

Niniejszy konkurs jest konkursem urbanistyczno-architektonicznym studialnym, jednoetapowym.

Teren opracowania to Bulwar Czerwieński nad Wisłą od strony ulicy Bernardyńskiej i ulicy Smoczej oraz z drugiej strony Wisły Bulwar Poleski w rejonie Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej "Manggha". Projektowana kładka powinna wpisać się w istniejący oraz projektowany układ ścieżek pieszych i rowerowych miasta, oraz być elementem łączącym oba bulwary. Kładka ma na celu lepszą niż dotychczas aktywizację tej strefy miasta. Oczekuje się, że projektowana kładka, wyłącznie dla ruchu pieszego i rowerowego poprawi znacznie dostępność obu bulwarów po przeciwległych stronach Wisły, stanowiąc kontynuację rozpoczętego procesu otwierania się miasta w stronę rzeki.

Terminarz: (pełny terminarz w Regulaminie Konkursu)

do 27.07.2006 - składanie zapytań do Regulaminu Konkursu

05.09.2006 - składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie

23.10.2006 - składanie prac konkursowych

Ogłoszenie konkursu (.doc 31,5 kb) > > >

Ogłoszenie konkursu (.pdf 66,3 kb) > > >

Regulamin konkursu wraz z jego dokładnym opisem (.doc 701 kb) > > >

Regulamin konkursu wraz z jego dokładnym opisem (.pdf 523 kb) > > >

Teren opracowania to Bulwar Czerwieński nad Wisłą od strony ulicy Bernardyńskiej i ulicy Smoczej oraz z drugiej strony Wisły Bulwar Poleski w rejonie Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej "Manggha". Projektowana kładka powinna wpisać się w istniejący oraz projektowany układ ścieżek pieszych i rowerowych miasta, oraz być elementem łączącym oba bulwary. Kładka ma na celu lepszą niż dotychczas aktywizację tej strefy miasta. Oczekuje się, że projektowana kładka, wyłącznie dla ruchu pieszego i rowerowego poprawi znacznie dostępność obu bulwarów po przeciwległych stronach Wisły, stanowiąc kontynuację rozpoczętego procesu otwierania się miasta w stronę rzeki.