|
Modernistyczna architektura i wzornictwo
często utożsamiane są z odejściem od projektowania detalu.
W istocie, modernizm zarzucił historyczny kanon porządków
architektonicznych i ornamentyki, stawiając architektów
wobec wyzwania - odnaleźć stare i wszędzie to, co nowe.
Podczas wykładu rozważana będzie kwestia, w jakim stopniu
idea detalu jako znaku łączyła się z koncepcją architektury
modernistycznej jako jednolitej całości.
Wolfgang Kemp, jeden z najwybitniejszych współczesnych
historyków sztuki w Niemczech, studiował historię sztuki,
filozofię i germanistykę. Asystent na Uniwersytecie w Bonn,
następnie profesor na Gesamthochschule w Kassel, Uniwersytecie
w Marburgu, od 1995 roku profesor Uniwersytetu w Hamburgu.
Wykładał również w ramach profesur gościnnych m.in. na Harvard
University i UCLA. Członek Wissenschaftskolleg w Berlinie
oraz Getty Research Center w Los Angeles. Publikował na
temat historii i teorii fotografii, estetyki recepcji i
teorii narracji w sztukach wizualnych. Autor m.in. Sermo
Corporeus. Die Erzählung der mittelalterlichen Glasfenster
(Monachium 1986), Christliche Kunst. Ihre Anfänge, Ihre
Strukturen (Monachium 1994), Die Räume der Maler. Zur Bilderzählung
seit Giotto (Monachium 1996), Theorie der Fotografie (Monachium
1979-1983, wznowienie 1999).
wykład w języku niemieckim, tłumaczenie symultaniczne
Projekt realizowany przez British Council oraz Goethe-Institut
patronat medialny: 2 + 3D, Architektura&Biznes
Tekst:
Goethe Institur
|
|