Tak będzie wyglądać rondo po wielkiej przebudowie
Tramwajowe
perony przesiadkowe dla pasażerów sześć metrów poniżej
poziomu ziemi, zupełna przebudowa tarczy skrzyżowania,
sygnalizacja świetlna przy wjazdach na rondo Mogilskie,
tunel szybkiego tramwaju (zaczynający się na rondzie i
przebiegający pod ul. Lubomirskiego, dworcem PKP, budowanym
tam hipermarketem i przebudowaną ul. Pawią) ciągnący się
aż do estakady na ul. 29 Listopada, a dalej torowisko
dla szybkiego tramwaju - aż do zmodernizowanej pętli przy
ul. Kamiennej, nowa trasa z tunelem pod dworcem PKP; dwupoziomowy
dworzec PKS - to nie fikcja, ale niedaleka przyszłość.
Wokół dworca PKP realizowane są (lub będą) aż 33 potężne
inwestycje. I wszystkie zakończą się najpóźniej w 2006
r. Ale do tego czasu trzeba się liczyć z gigantycznymi
utrudnieniami komunikacyjnymi w tym rejonie. Już niedługo
torowisko tramwajowe na rondzie Mogilskim zostanie przesunięte
w pobliże budowanej operetki, w marcu 2005 r. zlikwidowany
zostanie przejazd tramwajowy do ronda Grzegórzeckiego,
a ulice, choć nie będą całkowicie zamknięte, zostaną zwężone,
a nawet przesunięte, bądź powstaną trasy tymczasowe. Największy
kłopot z przejazdem w tym rejonie wystąpi w przyszłym
roku. Jednak za dwa lata o okolicach dworca będziemy mogli
mówić, że to -zgodnie z nazwą - Krakowskie Centrum Komunikacyjne.